Dvadeseti „Biograd Boat Show“: Na biogradski nautički sajam u svijetu gledaju kao na malo čudo!

164
Booking.com

U organizaciji turističke tvrtke Ilirija, pred brojnim uzvanicima, u zapadnom dijelu Marine Kornati, svečano je otvoren dvadeseti nautički sajam Biograd Boat Show. Rasprodan u rekordnom vremenu i ove godine biogradski nautički sajam postaje u ova tri dana nezaobilazno središte nautičke industrije i turizma u Hrvatskoj gdje se na jednom mjesto okupljaju luke nautičkog turizma-marine, brodograditelji, brodari, čarteri, proizvođači brodske i nautičke opreme te predstavnici ronilačkog turizma.

Čast da svečano otvori ovogodišnji Biograd Boat Show pripala je državnoj tajnici za more u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Maji Markovčić-Kostelac koja je pritom naglasila Ilirijin uspjeh dvadeset godina održavanja biogradskog nautičkog sajma nazvavši ga „postignućem hrvatskog gospodarskog trenutka.“
– Kada smo gledali ovaj vizual koji se vrtio dok je govorio gospodin Ražnjević, vidjela sam mnoga poznata lica. To je dokaz kontinuiteta. Možda je pokoja sijeda, koji kilogram više ali ljudi, njihova energija i vizija su uvijek isti. I to je ono što je jedan mali lokalni sajam pretvorilo u značajan europski i svjetski događaj. – rekla je državna tajnica Markovčić-Kostelac.

Ove godine izloženo je više od tristo plovila s isto toliko izlagača. Izložbeni prostor proširen je na gat 6 koji uključuje nove plutajuće izlagačke prostore te povećan kopneni prostor. Dio sajma je Biograd B2B,  platforma čiji je cilj jačanje poslovnih aktivnosti i umrežavanja onih kojima nije potreban izlagački prostor. Nautički portal nauCAT svečano će dodijeliti priznanja osvajačima nagrada u izboru „Hrvatski brod godine 2018.“ prema glasovima više od osamdeset proizvođača iz svih dijelova svijeta prisutnih na hrvatskom tržištu kao i hrvatskih brodograditelja. U organizaciji Hrvatske gospodarske komore, Biograd Boat Show bit će po drugi puta domaćin „HGK-Dana nautike“ čime ovaj sajam postaje središnje mjesto svih segmenata nautičke industrije i turizma.

Predsjednik Uprave Ilirije Goran Ražnjević istaknuo je ponos Ilirije kao organizatora već dvadeset izdanja biogradskog nautičkog sajma i njenu začetničku ulogu u stvaranju nautičkog turizma u Hrvatskoj.
– Ako znamo da je, uz izgradnju ove nautičke luke, Ilirija prva nabavila četrdeset čarter plovila 1976. godine, onda s ponosom možemo govoriti da smo pioniri nautičkog turizma i da je grad Biograd na Moru kolijevka nautičkog turizma, odnosno koliko je nautički turizam star u Hrvatskoj, toliko je star u Biogradu na Moru. – istaknuo je Ražnjević dodavši „kako je Ilirija, bez skromnosti i s malo poslovne drskosti, među najzaslužnijima za razvoj nautičkog turizma u Hrvatskoj koji, iz dana u dan, postaje najbolji hrvatski turistički proizvod što potvrđuje više od šezdeset tisuća nautičara koliko godišnje posjeti biogradsku Marinu Kornati.“

U posljednje tri godine u Marinu Kornati Ilirija je uložila više od 35 milijuna kuna obnovivši podgradnju i nadgradnju marine u cijelosti.
– Postavlja se pitanje kako dalje? Stoga, vjerujem da će brzo cijeli biogradski poluotok i obala odavde do luke nautičkog turizma ispred hotela Ilirija biti naš novi izazov. No u tome, Grad Biograd na Moru, Turistička zajednica, Zadarska županija i Ilirija imaju potpuno novi izazov. Hoće li u tome uspjeti i hoće li to htjeti, to će vrijeme pokazati. – zaključio je Ražnjević posebno pohvalivši, govoreći o uspjehu sajma, tehničkog direktora marine Šimu Mandića i direktora sajma Milana Šangulina.

Dragan Kovačević, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za poljoprivredu i turizam, kazao je kako HGK već niz godina podupire ovaj sajam i organizacijski i financijski te drugu godinu zaredom organizira HGK-Dane nautike koji bi u kongresnom dijelu trebao, kazao je, dati odgovore o konkurentnosti hrvatskog nautičkog turizma. Vrijedi istaknuti kako sektor nautičkog turizma broji više od četiri tisuće plovila, više od 140 luka nautičkog turizma i oko sedamnaest tisuća vezova. Nautički turisti s prosječnom potrošnjom od 126 eura po danu za četrdeset posto nadmašuju uobičajene goste, a nautički turizam u ukupnom hrvatskom turizmu ima udio od čak osam posto.

– S nautičkim turizmom mora se upravljati iz jedne točke, iz jednog ministarstva, iz jedne državne institucije. On ne smije biti žrtva preklapanja odgovornosti i nadležnosti. Isto tako nadamo se da u budućnosti boravišna pristojba ne smije biti rezultat administrativne matematike. Boravišna pristojba mora uzeti u obzir stvarni život, stvarne potrebe nautičara i biti u funkciji razvoja nautičkog turizma. – kazao je Kovačević.
Direktor sajma Milan Šangulin kazao je kako Biogradu na Moru u proljeće 1999. godine u skromnim uvjetima i među jakom i već etabliranom sajamskom konkurencijom u Zagrebu, Rijeci i Splitu, nije bilo lako probiti se do izlagača. Zahvaljujući istraživanju koje je Šangulin proveo 2003. godine, došao je do ključnog podatka kako mnogi izlagači bi voljeli sudjelovati na nekom jesenskom nautičkom sajmu.

– Godine 2004. krenuli smo s jesenskim terminom koji je bio relativno uspješan i svaku godinu sve jači i jači pa smo već 2007. odlučili se proširiti na zapadni dio marine. To je bio velik rizik, hvala Bogu da je uspjelo. Onda je 2008. udarila financijska kriza. Tu je Ilirija odlučila izaći u susret izlagačima pa smo drastično spustili cijene. Napravili smo potez kojim smo okupili još više ljudi i jedini smo u svijetu koji smo tijekom krize doživjeli kontinuirani rast. Da bismo konačno uspjeli, vidjeli smo da moramo osvojiti međunarodno tržište jer lokalno hrvatsko tržište je malo a mi smo velika destinacija u svijetu. Krenuli smo s kampanjom da privučemo što više međunarodnih izlagača i posjetitelja i mislim da smo u tome uspjeli. – naglasio je Šangulin.

Najbolja potvrda toga je dolazak dvanaest stranih medija koji se bave nautikom sa čak četiri tv-produkcijske ekipe koje će emitirati priloge u više od sto zemalja svijeta. Članovi IFBSO, međunarodne udruge organizatora nautičkih sajmova, dodao je Šangulin, na Biograd Boat Show gledaju kao na „malo čudo“ pogotovo stoga što organizacija sajmova nije glavna djelatnost Ilirije.
Biogradski gradonačelnik Ivan Knez bio je kao i na drugim manifestacijama uobičajeno kratak te je samo potvrdio, prvi puta javno, početak nove suradnje Grada Biograda na Moru i turističke tvrtke Ilirija najavom novih investicija.

– Želim reći gospodinu Ražnjeviću, kako je već naglasio da želi zaokružiti ovaj projekt preko cijele biogradske rive do hotela Ilirija, to ćemo riješiti! – kratko i jasno poručio je Knez.
Župan Zadarske županije Božidar Longin iskoristio je prigodu i javno čestitao državnoj tajnici Maji Markovčić-Kostelac na nedavnom imenovanju izvršnom direktoricom Europske agencije za pomorsku sigurnost (EMSA) sa sjedištem u Lisabonu.
– Ovdje je riječ o iznimnom uspjehu da je, po prvi puta od punopravnog članstva Hrvatske u Europskoj uniji, hrvatski državljanin odabran za čelnika jedne od europskih agencija. To je ujedno i jedno veliko priznanje hrvatskom pomorstvu i pomorskoj tradiciji. – istaknuo je zadarski župan.

Župan Longin naveo je Iliriju kao uspješnu tvrtku koja pridonosi gospodarskom rastu Zadarske županije. Podsjetio je kako je Zadarska županija prva po broju vezova u Hrvatskoj i najveća nautička destinacija prema obuhvatu mora, luka, sidrišta i vezova.
U prigodnoj svečanosti otvaranja nazočnima su se obratili još direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić te državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina.