Biograd na Moru domaćin Dana UHPA-e 2017 (Udruge hrvatskih putničkih agencija): Ministar Gari Cappelli istakao Zabavni park Mirnovec kao dobar primjer kreiranja posebnog turističkog proizvoda

101
Booking.com

Biograd na Moru domaćin je trodnevnih Dana Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA-e) 2017 koji se održavaju u Ilirijinim hotelima Adriatic i Kornati od 23. do 25. ožujka. Ovogodišnji skup odvija se u ozračju dvadeset i pet godina postojanja UHPA-e, a program obuhvaća niz zanimljivih prezentacija, stručnih predavanja, B2B radionica i društvenih događanja, između ostalog, i panel-raspravu o značaju turističkih agencija u hrvatskom turizmu, prezentaciju Fun Parka Mirnovec i Javnog poziva Ministarstva turizma „Konkurentnost turističkog gospodarstva“.
Skupštini UHPA-e pod predsjedanjem novog predsjednika ove organizacije Tomislava Faina nazočili su ministar turizma Gari Cappelli te državni tajnik u Ministarstvu turizma Frano Matušić.

– Turističke agencije su jako bitne, naročito u kreiranju DMC-a, odnosno posebnih proizvoda, dakle ne samo smještaja. Govorimo o važnosti njihovih posebnih programa i usluga. Postali smo destinacija koja jednostavno mora predstaviti Hrvatsku na jedan drugi način, ne samo kroz ručnik, sunce i smještaj. Tu baš agencije imaju krucijalnu ulogu da pruže ono zbog čega će gost doživjeti poseban ugođaj. Evo, ovdje će se uskoro otvoriti zabavni park i agencije će imati ključnu ulogu da skrenu pozornost na takvu mogućnost i sjajnu stvar. Na ovaj način se pokazuje da ova destinacija zna u kojem smjeru ići, odabrati što žele i da će agencije tomu dati punu potporu. – naglasio je ministar Cappelli.
Na Danima UHPA-e u Biogradu na Moru sudjeluje 90 putničkih agencija sa 148 predstavnika. Predsjednik UHPA-e Tomislav Fain rekao je da su ovo drugi po redu Dani UHPA-e i izrazio nadu kako će postati redoviti godišnji skup u kojem će vlasnici agencija i partneri iz turističke struke moći razmijeniti iskustva i mišljenja. U Hrvatskoj je oko 90 posto agencija receptivnog karaktera, a deset posto emitivnog.

– Najave za turističku sezonu koja nas očekuje su jako dobre i kako sad stvari stoje i po informacijama koje imamo s terena koje su mi prenijele kolege iz drugih regija, očekujemo porast u cijeloj Hrvatskoj. U Zadarskoj županiji sezona počinje s prvim letovima Ryan Aira, ove nedjelje, iako i sada već imamo nešto gostiju. – istakao je Fain.
Ministarstvo turizma u završnim je razgovorima s putničkim agencijama oko donošenja novog Zakona o pružanju usluga u ugostiteljstvu i turizmu koji će tijekom travnja biti na javnom uvidu, a u svibnju u Saboru na prvom čitanju. Ministarstvo turizma i turističke agencije, dodao je Cappelli, vrlo su blizu oko potpune usuglašenosti stajališta o novom zakonu.
– Blizu smo rješenjima koja će pojednostaviti rad agencija, registraciju i sve ono što je do sada administrativno bilo daleko teže. Turističke zajednice, na neki način, vidimo kao organizacije za destinacijski menadžment, a upravo njih vidimo kao nešto sasvim drukčije koje su na terenu upravo dokaz destinacije kakva treba biti. – dodao je Cappelli.

Jedan od problema u poslovanju putničkih agencija je postupak posebnog oporezivanja na što se agencije već dvije godine žale. O toj temi trenutno se razgovora s Ministarstvom financija i ministrom Zdravkom Marićem. Ministar Cappelli naglasio je kako se moraju pri tome poštovati europske direktive. Isto tako, „siva ekonomija“ nešto je što koči turizam te UHPA od Carine očekuje više razumijevanja i bolju suradnju kada je o tome riječ.
Novi zakon tiče se i problema nelojalne konkurencije među turističkim vodičima koji su ove zime izrazili nezadovoljstvo time. U tijeku su vrlo konkretni razgovori između strukovne udruge turističkih vodiča Hrvatske i Ministarstva turizma.
– Nije problem toliko zakon, koliko pravilnik koji je napravljen kako Europska unija nalaže. Tu sada ima nijansi koje možemo korigirati i u tome smjeru idemo. Kroz pravilnik ćemo regulirati neke detalje koje su turistički vodiči tražili da se promijene. – kazao je Cappeli.
Siječanj i veljača, na razini Hrvatske, bilježe porast broja noćenja gotovo sa svih tržišta. Budući da je ožujak i travanj nezahvalno uspoređivati s obzirom na uskrsne blagdane, u svakom slučaju može se sa sigurnošću ustvrditi kako će hrvatski turizam u prva tri mjeseca zabilježiti povećanje od 10 posto. Mjesec travanj, predviđanja su, mogao bi zabilježiti rekordnu brojku do sada.