Burna rasprava oko parkirališta: Načelnik Zoran Pelicarić povukao prijedlog izmjena i dopuna prostornog plana pred pritiskom udruge „Napredak“

524

U Sv. Filip i Jakovu, u općinskoj vijećnici, održana je Javna rasprava o prijedlogu 4. izmjene i dopune Prostornog plana uređenja Općine Sv. Filip i Jakov kojima bi se, među ostalim, oko 3 tisuće četvornih metara površine autokampa Đardin u Sv. Filip i Jakovu prenamijenilo u javno parkiralište. Burna i emotivna rasprava vodila se između oko pedeset nazočnih, većinom žitelja Sv. Filip i Jakova, s jedne strane i općinskog načelnika Zorana Pelicarića i predstavnika tvrtke Arheo d.o.o., izrađivača prostornog plana uređenja, s druge strane.
Pod pritiskom udruge „Napredak“, koja je vlasnik i upravitelj autokampa Đardin, i njenog predsjednika Denisa Brzića, načelnik Pelicarić kazao kako će Općina Sv. Filip i Jakov povući prijedlog i odustati od spomenutih izmjena i dopuna. Brzić je iskazao žaljenje te dodao kako su udruga i mještani zbog manjka komunikacije dovedeni pred svršen čin.
– Ispričavam se, parkiralište ostaje kakvo je, priča je gotova. Moja ambicija i općinskog tima je da imamo planiranje. Netko mora provocirati neko planiranje. Općina je ipak servis žiteljima Općine pa i Sv. Filip i Jakova. Zato i služe ove rasprave i Bogu hvala da se dogodila. Zašto želim da lokalna samouprava ima parkiralište? Zato što onda možemo davati povlastice domaćim ljudima. Ako mi dozvolimo da sve budu privatna parkirališta, onda to nećemo moći. Mi moramo dislocirati, jer realno to ljudi traže, i ovih dvadeset automobila na rivi jer se ne mogu mimoići dva automobila. Isto je bilo i s ograđivanjem pješačkog prostora. – bio je odgovor načelnika Pelicarića.

javna-rasprava-prostorni-plan-2Cilj izmjena i dopuna, naglasio je u uvodu Pelicarić, je da se „izbruse“ svih tehnički nedostaci Prostornog plana Općine Sv. Filip i Jakov i pokušati dati, ako postoji mogućnost, neke vizije u skladu sa županijskim prostornim planom uređenja.
Mariju Rukavinu iz Građanske inicijative „Za rivu“ jedino je zanimalo hoće li Filipjanci pristati da se sruši zid, borovi i druga stabla što je nešto što su čuvali stoljećima.
Pelicarić je rekao kako Općina Sv. Filip i Jakov definiranjem javnog prostora želi riješiti problem parkiranja i to „mekom gradnjom“ novih parkirališta u predjelu Banovi bori, kod mjesnog groblja ali i u središtu mjesta. Konzervatorski odjel, odnosno struka, dodao je Pelicarić, donijet će odluku o zidu.
Bivši općinski načelnik Milivoj Vuletić smatra da je tvrtka Arheo d.o.o. nekvalitetno predstavila izmjene i dopune plana te da zainteresiranima treba dati više vremena za pripremu.
– Ovo nije gotovo danas, vi možete u sljedećih osam dana dati svoju sugestiju. Javni uvid traje od 2. do 9. studenog. Same izmjene i dopune su minimalističke i više su tehničke prirode, to nisu velike priče, što znate i sami. Jedino se radi o tome hoćemo li proširivati parkiralište ili ne, a da li o toga će netko raditi slučaj… – kazao je Pelicarić.

javna-rasprava-prostorni-plan-6Autokamp Đardin prostire se na površini od 29 tisuća četvornih metara od čega za oko 6 tisuća udruga Napredak vodi sudski spor. Denis Brzić istakao je dosadašnju izvanrednu suradnju s načelnikom Pelicarićem.
– Radili smo zajedničke projekte u interesu mjesta. Bio je vrlo ekspeditivan i radili smo dobre stvari: tržnicu, parkiralište, legalizaciju… Međutim, ovaj način koji se sada dogodio nije dobar način. Mi nismo dali suglasnost za parkiralište. Upravni odbor i nadzorni odbor Napretka se jednoglasno ne slažu da se formira zona, odnosno parkiralište od 3 tisuće kvadrata, što bi bilo ukupno oko 4 i po tisuće kvadrata s postojećim parkiralištem. – rekao je Brzić dodavši kako bi se ovim izmjenama plana autokamp doveo u bitno lošiju situaciju budući da bi upitna bila gradnja autokampa visoke kategorije, bukom automobila remetio bi se mir u kampu i prekinula bi se izravna veza kampa sa središtem mjesta i rivom. Udruga Napredak predložila je, umjesto jednog velikog, uređenje više malih parkirališta na području Sv. Filip i Jakova.
Ante Milat zvani Pikolo, dugogodišnji čelnik ondašnjeg Turističkog društva Napredak, rekao je da se sada oglašavaju skupine onih koji za Sv. Filip i Jakov „kamena nisu maknule“ i naglasio je da treba sjesti i razgovarati. Kazao je kako je on tražio kredit da bi se Napredak  proširio i kupio novih 2 do 3 tisuće kvadrata površine.
Član Upravnog odbora udruge Napredak Rade Vuletić smatra kako u Sv. Filip i Jakovu nema problema s parkiranjem te da on za dolazak na posao na rivu umjesto automobila koristi trokolicu.
– Parkirališta je dovoljno, ako treba, mi ćemo se povući kao što smo i do sada i dati eventualno tisuću kvadrata tamo gdje nama odgovara. Ovo je agresija na nas u trenutku kada radimo nešto u selu da se konačno „mrdne“ u pravom smislu, da taj kamp ne bude odmaralište nego da se digne razina gostiju. – rekao je Vuletić.
Zoran Pelicarić dodao je kako se svi zajedno moramo suočiti s realnim problemima nedostatka parkirališnih mjesta i vezova. Jedan od načina rješavanja problema je osigurati javni prostor u kojem će Općina Sv. Filip i Jakov kao servis građanima riješiti parkirališna mjesta i vezove po povlaštenim cijenama.

javna-rasprava-prostorni-plan-4Tijekom rasprave skrenulo se u više navrata s glavne teme pa se razgovaralo i o mjesnim odborima, potrebi za vlastitom plažom koncesionara autokampa Đardin kada bude imao četiri zvjezdice, gradnji mreže odvodnje otpadnih voda i tako dalje.
Elvis Serdar, koncesionar parkirališta na istočnom ulazu na plažu Iza Banja, kazao je kako Sv. Filip i Jakov nije deficitaran s parkirališnim prostorom.
Vijećnica Jovita Pirović rekla je kako bi se o svakom većem projektu, u ovakvim slučajevima, trebalo razgovarati s mještanima. Za sebe je kazala da je vrlo korektna vijećnica koja glasuje uvijek „za“ kada je u pitanju nešto dobro, bilo u Turnju, Sv. Filip i Jakovu, Sikovu ili Raštanima.
Joso Brzić zvani Ćuk rekao je da se rješenje moglo naći na susjednom igralištu, na parkiralištu koncesionara Elvisa Serdara udaljenom oko 400 metara od središta, na susjednom zemljištu u nekadašnjem vlasništvu građevinskog poduzetnika Tomislava Galića ili na „Ilirijinom“ zemljištu prema magistrali.